بررسی تکنولوژی جدید در چیپ‌ست جدید اینتل‎
 
جهان امروز
جهان امروز

یک کارشناس فروش محصولات رایانه‌يی، گفت: توسط فناوری چیپ‌ست‌های جدید اینتل کیفیت بصری بازی‌های ویدئویی بهتر خواهد شد.

یک کارشناس فروش محصولات رایانه‌يی، گفت: توسط فناوری چیپ‌ست‌های جدید اینتل کیفیت بصری بازی‌های ویدئویی بهتر خواهد شد.

معراج هلشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار كرد: همگام‌سازی مجازی (Virtual Sync) یكی از ویژگیهای خاص تکنولوژی جدید در چیپ‌ست جدید اینتل است که وظیفه این ویژگی این است که سرعت رفرش تصویر خروجی از بافر (بافر هسته گرافیکی پردازنده) را در صورت فعال بودن Vsync، متناسب با کیفیت آن و همچنین سرعت رفرش صفحه‌نمایش تنظیم خواهد کرد. این همگام‌سازی از تکه‌تکه شدن تصویر یا همان tearing جلوگیری می‌کند. به علاوه با فعال کردن امکان Vsync تاخیر مربوط به واکنش‌های آنی بازی به حداقل می‌رسد.

وی افزود: برای اینکه سرعت نمایش فریم‌ها را افزایش دهد، به حذف عمل رندرینگ برای فریم‌هایی اقدام می‌کند که قرار نیست به عنوان خروجی به صفحه‌نمایش برسند. HyperFormance به دو شیوه اصلی کار خود را انجام می‌دهد. اول اینکه کارت گرافیک مجزای تعبیه‌شده را ملزم می‌کند به فریم‌هایی که تا پیش از این به صفحه‌نمایش ارسال شده‌اند، کاری نداشته باشد. بدین منظور، بافر هسته گرافیکی پردازنده، فریم‌های مذکور را تا زمانی که تغییری اساسی در آنها به وجود نیاید در خود نگه می‌دارد. در شیوه دوم، برخی از فریم‌ها به دلیل محدودیت سرعت رفرش، اصلا رندر نمی‌شوند.

وی ادامه داد: همان‌طور که مشخص است HyperFormance با ترکیب این دو شیوه، در مجموع سرعت رفرش فریم‌ها را افزایش خواهد داد و تاخیر زمانی واکنش بازی را – هنگام بروز عکس‌العمل از طرف بازیکن – به حداقل خود می‌رساند.

هلشی تصریح کرد: استفاده از فناوری Virtu MVP توسط مادربوردهایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، کار دشواری نیست و تنها کافی است نرم‌افزار موجود در وب‌سایت‌ تولیدکننده مادربورد را به‌روزرسانی کرد. Lucid Logix روی مدل‌های ناسازگار با خود جواب نمی‌دهد چرا که نرم‌افزار نصب‌شده باید از تولیدکننده مادربورد مجوزهای لازم را دریافت کند. پس از اینکه نرم‌افزار مذکور نصب شد، در صفحه اصلی می‌توان با انتخاب یکی از گزینه‌های Virtual-Vsync و HyperFormance امکانات مفید Virtu MVP را روی سیستم فعال کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که Virtual-Vsync را در یک مادربورد سازگار در وضعیت On قرار دهید، سرعت رفرش فریم‌های شما طی یک بازی به بیش از ۶۰ فریم در ثانیه رسیده و همچنین مشکلاتی چون تکه‌تکه شدن تصویر (tearing) پیش نخواهد آمد. با فعال کردن HyperFormance به طور تکی (یعنی در وضعیتی که Virtual-Vsync خاموش باشد)، به نظر می‌رسد ادعای اینتل به آن شکلی که اعلام کرده چندان عملی نیست. به علاوه ممکن است در برخی از موارد با مشکلاتی هم در طول بازی مواجه شوید. هنگامی که این ویژگی با اجرای بازی Battlefield 3 مورد آزمایش قرار گرفته است، مشخص شده که کیفیت تصاویر نسبت به وضعیت عادی چندان رضایت‌بخش نیست.

این کارشناس اظهار كرد: احتمالا مهندسان اینتل در نظر داشته‌اند که این دو ویژگی با یکدیگر و به طور همزمان On شوند چرا که در صورت فعال‌سازی هر دو خروجی بهتری به دست خواهد آمد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جهان امروز و آدرس tinle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: