جهان امروز
جهان امروز
دو شنبه 27 ارديبهشت 1400برچسب:, :: 9:14 ::  نويسنده : عباس قلیار

مجموعه ای از دستور العمل های SIMD که در ابتداء 128 بیتی بوده است در اولین نسل از پردازنده های معماری Core و بعد از ان در پردازنده نسل دوم Sandy Bridge شرکت Intel اقدام به تغییرات گسترده ای در این معماری و دستورات کرده است در پردازنده های Sandy Bridge از 128 بیتی به 256 بیتی کره است در ابتداء Intel با استفاده از 4 تا Operations 32 Bit در بحث SP یا Single Prec***on شاملش می شود ولی در بخش DP یا Double Prec***on ما شاهد دو Operations 64 Bit هستیم در هر چرخه پردازش یا Cycle و حال شرکت Intel بعد از نسل اول اقدام به تقسیم و اضافه کردن Operations های بیشتری در بخش پردازنده ها کرده است با استفاده از 8 Operations 32 Bit در SP و چهار Operations 64 bit در بخش DP که باعث افزایش پهنای باند Buss ها نیز می شود ، این دستورالعمل Extension شده شامل مجموع دستورات Floating Point که با استفاده از الگوریتم های مورد نظر مورد استفاده قرار میگیرد در پردازنده های Intel ، این دستور العمل توسعه و رشد داده شد است توسط عملیات های SIMD ، که شامل دستورات موازی سازی ویژگی هاجدیدی می شود مانند:توسعه دادن SIMD ثباتهای از 128 بیتی به 256 بیتی، دستورالعمل طراحی و پشتیبانی می شوند از 512 یا 1024 بیتی، در اینده ، سه عملوند غیر مخرب اضافه شده اند ، در نسخه های قبل AVX ما شاهد دو عملوند بودیم مانند : A = A+B ، که نوشته میشود بروی عملوند های منابع، در عملوند جدید که به AVX اضافه شده است ، ما دارای سه عملوند A = B + C میباشد، که عبور میدهند منابع اصلی عملوند ها را به دونه هیچ گونه تغییری ، چند دستورالعمل جدید نیز اضافه شده است، که دارای چهار ثبات میباشد، که اجازه میدهد کد ها کوچکتر و سریعتر اجراء شوند ویا دستور العمل های که مورد نیاز نیستند پاک شوند، یکی از قابلیتهای مهم AVX برای ساده کردن کار با دستورات اسمبلی در پردازنده های می باشد و یا سایر قابلیتهای برنامه نویسی در محیط های دیگر با استفاده از instrinsics AVX ، شرکت با استفاده از زبان های C و ++ C اقدام به نوشتن Compiler های مروبط به این دستورالعمل ها می کند .

شرکت Intel در نسل پنجم با اسم رمز Haswell، اقدام به معرفی دستورالعمل AVX ورژن 2 کرده است همراه با دستورات جدید دربخش اصلی SIMD، پیشتر نیز اعلام کرده بودم توسعه یافته شده دستورات AVX می باشند پردازنده های Haswell اولین نسل از پردازنده های هستند از دستورالعمل های AVX ورژن 2 بهره می برند و پیش از ان نیز هیچ پردازنده ای از این دستورالعمل ها بهره نبرده است .

سیستم عامل های مانند: ویندوز و لینوکس قبل از سال 2011 که منتشر شده بودن Kernel این سیستم عاملها نمی توانستند از دستورالعمل های 256 بیتی AVX پشتیبانی کنند ، بعد از ان شرکت بزرگ Microsoft با بروزرسانی در بخش ویندوز 7 و ارائه Service Pack1 را ارائه کرده که قبل از ان این سیستم عامل از دستورالعمل های 128 بیتی قابل استفاده و پشتیبانی می شدند حال شرکت Intel بعد از معرفی دستورات 256 هنوز سیستم عامل از این دستورات پشتیبانی نمی کردند.

شرکت Nvidia خود شامل AVX یا ISA Instructions Set Architecture می باشد برعکس AVX در پردازنده ها ضعف بزرگی که دارد این هستش که نمی تواند Handling کند دسترسی متوالی به Memory ها که باعث کاهش Performance نیز می شود زمانی که داده ها به صورت Non - Aligned مورد استفاده قرار می گیرند.

از دستورالعمل AVX بیشتر برای برنامه های کاربردی ، چندرسانه ای ، بازی سازی ، محاسبات ، پردازش های موازی و دسترسی به خانه های حافظه ها استفاده می شود

در دنیای مدرن امروزی، نیاز به برنامه نویسان کامپیوتر روز به روز بیش‌تر می‌شود. همه چیز به لحاظ دیجیتال در حال تغییر و تحول است. با توجه به نرخ بالای تعداد افرادی که وارد عرصه برنامه نویسی می‌شوند، این میزان از گسترش و پیشرفت سریع تکنولوژی به هیچ عنوان تعجب‌آور نیست. وجه مشترک همه رشته‌ها و زیر رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر و فناوری، روند نوشتن دستورالعمل‌ها در قالب کُد است که به آن برنامه نویسی گفته می‌شود. برنامه نویسی قلب علوم کامپیوتر به حساب می‌آید و پایه و اساس بسیاری از علوم و رشته‌های دیگر نیز شمرده می‌شود. با سه رقمی شدن تعداد زبان های برنامه نویسی و همچنین کاربرد متفاوت هر یک از این زبان‌ها، انتخاب یکی از آن‌ها برای یک هدف و پروژه خاص می‌تواند بسیار گیج‌کننده و دلهره‌آور باشد. این مطلب، با هدف ساده‌سازی فرآیند انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب و همچنین، معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی سال 1400 یا 2021 تهیه شده است.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400برچسب:, :: 9:4 ::  نويسنده : عباس قلیار

WebGL (کتابخانه گرافیک وب | Web Graphics Library) یک API (رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن | Application Programming Interface) جاوا اسکریپت برای رندر کردن گرافیک کامپیوتری در هر مرورگر سازگار با آن و بدون استفاده از افزونه است. WebGL این کار را با معرفی یک API انجام می‌دهد که با OpenGL ES 2.0 مطابقت دارد و با عنصر Canvas در HTML5 قابل استفاده است. این سازگاری با OpenGL، بهره‌گیری از شتاب سخت‌افزاری فراهم شده در دستگاه کاربر را امکان‌پذیر می‌سازد.

ممکن است تعریف بالا پیچیده و غیرقابل فهم به‌نظر برسد و مفاهیم و اصطلاحات ناآشنایی در آن به کار رفته باشد. یکی از هدف‌های ارائه این نوشتار، معرفی WebGL و پرداختن به مباحث مهم پیرامون آن به زبان ساده است. بنابراین در مطلب «WebGL چیست»، آشنایی کامل با WebGL و نکات مهم آن حاصل خواهد شد. همان‌طور که بیان شد، WebGL ارتباط مستقیمی با OpenGL دارد و در واقع WebGL همان OpenGL ‌است با این تفاوت که می‌توان آن را در وب و مرورگر به کار گرفت. بنابراین، برای پاسخ به این سوال که «WebGL چیست» ابتدا باید به این سوال پاسخ داده شود که OpenGL چیست؟ در ادامه مطلب «WebGL چیست» به معرفی OpenGL و شرح آن پرداخته شده است.

 

 



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جهان امروز و آدرس tinle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: