جهان امروز
جهان امروز
شنبه 30 اسفند 1399برچسب:, :: 1:11 ::  نويسنده : عباس قلیار

حالا به تازگی جمعی از کارشناسان و پژوهشگران با تحقیقات و نظرسنجی‌های جدید خود دریافته و اعلام کرده‌اند که برخی از این فناوری‌ها بسیار تاثیرگذارتر و پایدارتر از سایرین خواهند بود به گونه‌ای که با معرفی آنها در کشورهای مختلف، قادر خواهیم بود نحوه عملکرد و سازوکار بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و همچنین شهروندان را تغییر دهیم و زندگی انسان را به گونه‌ای جدید رقم بزنیم.



ادامه مطلب ...

یک کارشناس فروش محصولات رایانه‌يی، گفت: توسط فناوری چیپ‌ست‌های جدید اینتل کیفیت بصری بازی‌های ویدئویی بهتر خواهد شد.

یک کارشناس فروش محصولات رایانه‌يی، گفت: توسط فناوری چیپ‌ست‌های جدید اینتل کیفیت بصری بازی‌های ویدئویی بهتر خواهد شد.

معراج هلشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار كرد: همگام‌سازی مجازی (Virtual Sync) یكی از ویژگیهای خاص تکنولوژی جدید در چیپ‌ست جدید اینتل است که وظیفه این ویژگی این است که سرعت رفرش تصویر خروجی از بافر (بافر هسته گرافیکی پردازنده) را در صورت فعال بودن Vsync، متناسب با کیفیت آن و همچنین سرعت رفرش صفحه‌نمایش تنظیم خواهد کرد. این همگام‌سازی از تکه‌تکه شدن تصویر یا همان tearing جلوگیری می‌کند. به علاوه با فعال کردن امکان Vsync تاخیر مربوط به واکنش‌های آنی بازی به حداقل می‌رسد.

وی افزود: برای اینکه سرعت نمایش فریم‌ها را افزایش دهد، به حذف عمل رندرینگ برای فریم‌هایی اقدام می‌کند که قرار نیست به عنوان خروجی به صفحه‌نمایش برسند. HyperFormance به دو شیوه اصلی کار خود را انجام می‌دهد. اول اینکه کارت گرافیک مجزای تعبیه‌شده را ملزم می‌کند به فریم‌هایی که تا پیش از این به صفحه‌نمایش ارسال شده‌اند، کاری نداشته باشد. بدین منظور، بافر هسته گرافیکی پردازنده، فریم‌های مذکور را تا زمانی که تغییری اساسی در آنها به وجود نیاید در خود نگه می‌دارد. در شیوه دوم، برخی از فریم‌ها به دلیل محدودیت سرعت رفرش، اصلا رندر نمی‌شوند.

وی ادامه داد: همان‌طور که مشخص است HyperFormance با ترکیب این دو شیوه، در مجموع سرعت رفرش فریم‌ها را افزایش خواهد داد و تاخیر زمانی واکنش بازی را – هنگام بروز عکس‌العمل از طرف بازیکن – به حداقل خود می‌رساند.

هلشی تصریح کرد: استفاده از فناوری Virtu MVP توسط مادربوردهایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، کار دشواری نیست و تنها کافی است نرم‌افزار موجود در وب‌سایت‌ تولیدکننده مادربورد را به‌روزرسانی کرد. Lucid Logix روی مدل‌های ناسازگار با خود جواب نمی‌دهد چرا که نرم‌افزار نصب‌شده باید از تولیدکننده مادربورد مجوزهای لازم را دریافت کند. پس از اینکه نرم‌افزار مذکور نصب شد، در صفحه اصلی می‌توان با انتخاب یکی از گزینه‌های Virtual-Vsync و HyperFormance امکانات مفید Virtu MVP را روی سیستم فعال کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که Virtual-Vsync را در یک مادربورد سازگار در وضعیت On قرار دهید، سرعت رفرش فریم‌های شما طی یک بازی به بیش از ۶۰ فریم در ثانیه رسیده و همچنین مشکلاتی چون تکه‌تکه شدن تصویر (tearing) پیش نخواهد آمد. با فعال کردن HyperFormance به طور تکی (یعنی در وضعیتی که Virtual-Vsync خاموش باشد)، به نظر می‌رسد ادعای اینتل به آن شکلی که اعلام کرده چندان عملی نیست. به علاوه ممکن است در برخی از موارد با مشکلاتی هم در طول بازی مواجه شوید. هنگامی که این ویژگی با اجرای بازی Battlefield 3 مورد آزمایش قرار گرفته است، مشخص شده که کیفیت تصاویر نسبت به وضعیت عادی چندان رضایت‌بخش نیست.

این کارشناس اظهار كرد: احتمالا مهندسان اینتل در نظر داشته‌اند که این دو ویژگی با یکدیگر و به طور همزمان On شوند چرا که در صورت فعال‌سازی هر دو خروجی بهتری به دست خواهد آمد.

 لپ تاپ اوپن باکس چيست ؟

اصلي ترين دليل خريد لپ تاپ استوك در شيراز قابليت حمل آن هاست چرا كه با وجود بدنه ي سبك و نازك شما مي‌توانيد به راحتي تقريبا همه جا آن ها را همراه خود ببريد . از طرفي ديگر يك رايانه روميزي به همراه كيس، مانيتور، صفحه كليد و ماوس فضاي زيادي را اشغال مي كند درصورتي كه لپ تاپ ها علاوه بر اينكه فضاي كمي را اشغال مي كنند شما مي توانيد پس از استفاده ، آن ها را در هرجايي نگهداري كنيد .
لپ تاپ دست دوم در شيراز به لپ تاپ هاي كاركرده يا دست دوم گفته ميشود . اما هميشه اينطور نيست !در فروشگاه هاي زنجيره اي اروپايي و امريكايي مشتريان مي توانند كالاي خريداري شده را تا مدت 30 روز بدون هيچ دليلي مرجوع كرده و تمام مبلغ كالا را دريافت كنند. كالاي برگشتي به دليل باز بودن كارتن كالاي نو شناخته نميشود، بنابراين به هيچ وجه وارد فروشگاه نميشوند و مستقيما به انبار فرستاده مي شود.

مزاياي لپ تاپ استوك
از مهمترين عامل هاي مهم خريد لپ تاپ دست دوم قيمت مناسب با لپ تاپ نو مي باشد.
مثلا اگر قيمت يك عدد لپ تاپ دست دوم ۴ ميليون تومان باشد قيمت نو آن كالا ۹ ميليون تومان است.
به خاطر صرفه جويي در هزينه ها، توجه افراد زيادي را به خود جلب مي كند.


معايب اين لپ تاپ ها
بيشتر اين لپ تاپ ها از لحاظ زيبايي لپ تاپ هاي ظريف و كاربر پسندي نيستند زيرا در ساخت تك تك اين قطعات توجه زيادي شده است. اصل كيفيت و كارايي بوده است.


مادربورد اين لپ تاپ ها براي استفاده هاي سنگين و زمان طولاني بسيار مقاوم هستند و عمر بالايي دارند. اگر ظاهر براي شما اهميت دارد سراغ لپ تاپ هاي صنعتي نرويد.
اما اگر كارايي و قدرت براي شما مهم تر از همه چيز است ، مي توانيد روي اين لپ تاپ ها حساب باز كنيد.


درجه بندي لپ تاپ هاي دست دوم :
اين نوع لپ تاپ ها بعد از بسته بندي شدن در انبار بر اساس تميزي درجه بندي مي شوند.


درجه A :
اين نوع لپ تاپ ها از لحاظ ظاهري وضعيت بسيار خوبي دارند و معمولا بدون خط و خش و سالم هستند و حتي بعضي از انها با كالاي نو تفاوتي ندارند.


درجه B:
اين نوع لپ تاپ ها داراي آسيب بسيار سطحي و جزئي هستند ، مثل خط و خش يا ترك هستند هر چند اين آسيب ها قابل تعمير هستند.
لپ تاپ هاي B ارزان تر از لپ تاپ هاي A است
هر دو گروه لپ تاپ هاي خوبي هستند از نظر كاركرد.
اما از نظر قيمتي تفاوت هاي زيادي با يكديگر داشته اند.

نیازهای انطباق لپ تاپ استوک
برای تأمین نیازهای انطباق برای انواع گواهینامه ها ، برنامه ها و مقررات صنعت ، باید معیارهایی از جمله توانایی محدود کردن دسترسی به داده های حساس به لپ تاپ های صادر شده توسط شرکت را که دارای نرم افزار تحت نظارت شرکت هستند ، برآورده کنیم. در بسیاری از موارد ما باید بتوانیم این موضوع را از طریق حسابرسی ، از جمله حسابرسان خارجی ، اثبات کنیم. استفاده از یک فروشنده برای macOS (به طور پیش فرض اپل) و دیگری برای لینوکس. بخشی از این فرآیند شامل تضمین وصله سیستم ها خواهد بود و در مورد لینوکس ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که وصله های نرم افزار استفاده شده است. تعداد کمی از فروشندگان سخت افزار نه تنها لینوکس را به عنوان یک سیستم عامل تأمین می کنند بلکه روشی را برای اعمال وصله ها - از جمله وصله های امنیتی - به سیستم عامل از طریق فرآیند وصله معمولی لینوکس ارائه می دهند.

از نظر سخت افزاری ، ما باید مسائل امنیتی مانند حملات زنجیره تامین را بررسی کنیم. برخی از فروشندگان با این سیستم عامل روبرو بوده اند ، گرچه در بسیاری از موارد مستقیماً با Microsoft Windows مرتبط بوده است. با این وجود ، اگر فروشنده ای از مشکلات زنجیره تأمین مربوط به سیستم عامل یا سخت افزار را داشته باشد ، ابتدا فروشندگان دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم.

http://roziblo.royablog.ir

https://www.which.co.uk/reviews/laptops/article/how-to-buy-a-second-hand-or-refurbished-laptop-acb6R0V8YOf0

جمعه 22 اسفند 1399برچسب:, :: 20:1 ::  نويسنده : عباس قلیار


قبل از فهم معنای محاسبات نرم (رایانش نرم | Soft Computing)، لازم است ابتدا به مفهوم رایانش (محاسبات | ‌Computing) پرداخته شود. به بیانی ساده، ‌رایانش به معنی نگاشت مجموعه داده‌های دریافت شده در ورودی به خروجی، با استفاده از یک روش صوری (Formal Method) یا یک الگوریتم برای حل مسئله است. در مفهوم رایانش، به ورودی «مقدم» (پیشایند | Antecedent) و به خروجی «پیامد» (برآیند | Consequent) گفته می‌شود.



ادامه مطلب ...
جمعه 22 اسفند 1399برچسب:, :: 19:48 ::  نويسنده : عباس قلیار

ویندوز 10 در فهرست ظاهراً بی‌پایان بهترین سیستم‌های آینده پیشگام ارائه جانشینی برای مرورگر Internet Explorer خواهد بود؛ نام مرورگر جدید Microsoft Edge می‌باشد (این مرورگر قبلاً به Spartan نام‌گذاری شده بود). اگرچه نسخه Home ویندوز گزینه اصلی کاربرانی است که زمان زیادی را برای گشت‌وگذار در اینترنت صرف می‌کنند اما مرورگر جدید با تمام سیستم‌عامل‌های آینده همراه خواهد بود. نسخه Home ویندوز با دستگاه‌های دارای قابلیت لمس سازگار بوده و به‌راحتی می‌توان از قابلیت‌های صفحه Desktop همانندیک پلتفرم موبایل استفاده کرد.

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 20 اسفند 1399برچسب:, :: 8:3 ::  نويسنده : عباس قلیار

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که برخی از کشورها گام‌های پرشتابی به سمت نسل ششم ارتباطات (۶G) بر می‌دارند، در ایران تازه نخستین قدم‌های نسل پنجم در حال برداشته شدن است.

این روزها خبرهای متعددی از راه‌اندازی اینترنت در نقاط مختلف کشور ۵G منتشر می‌شود و در تازه‌ترین خبر، امروز نسل پنجم اینترنت خانگی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، فناوری نسل پنجم اینترنت ثابت که تا ۳۰ برابر کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد، توسط یکی از اپراتورهای اینترنت و با حضور وزیر ارتباطات وارد فاز تجاری‌سازی شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با تاکید بر اینکه نحوه واگذاری مخابرات به بخش خصوصی اشتباه بود، گفت: داکت و سیم مسی که جزو انفال عمومی مردم هستند به مخابرات واگذار شده است. مخابرات با وجود اینکه هیچ سرمایه‌گذاری در راه خصوصی‌سازی نکرد اما سودهایی که از درآمدهای سالیانه به دست می‌آورد را به عنوان اقساط خصوصی‌سازی پرداخت کرد.

رونمایی از موتور جستجوی بومی ذره‌بین
دیجیاتو، از رونمایی از موتور جستجوی بومی ذره‌بین توسط همراه اول خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به راه‌اندازی موتور جستجوی بومی ذره‌بین توسط اپراتور همراه اول تاکید کرد این موتور جستجو می‌تواند Single Sign On را در بین کاربران ایرانی جا بیندازد و کاربران داخل کشور با لاگین کردن به آن، دیگر نیازی به ورود به اپلیکیشن‌های مختلف نداشته باشند.

رواج باج‌افزار جدید با هدف سرقت داده‌های کاربران
به گزارش ایسنا، باج‌افزار جدیدی به نام Hog فایل‌های دستگاه‌های کاربران را رمزگذاری می‌کند و تنها در صورت پیوستن به سرور Discord توسعه‌دهنده، آن‌ها را رمزگشایی می‌کند.

باج‌افزار Hog با رمزگذاری فایل‌های کاربران، آنان را وادار می‌کند تا به سرور Discord توسعه‌دهنده، بپیوندند تا به بهانه رمزگشایی فایل‌ها، مهاجمان بتوانند اطلاعات و داده‌های آنان را سرقت کنند. این باج‌افزار، فایل‌های قربانیان را با پسوند .hog رمزگذاری و به‌طور خودکار کامپوننت رمزگشایی را استخراج می‌کند.

اتصال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به کامیون، کشتی و هواپیما
به گزارش دیجیاتو، اسپیس ایکس برای اتصال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، کشتی‌های باربری و هواپیما درخواست مجوز کرد.

این شرکت در صورت دریافت مجوز، گامی بزرگ برای ارائه اینترنت پرسرعت به صنعت پولساز حمل‌ونقل برداشته است.

یکی از کاربران ردیت با انجام آزمایشی ساده متوجه شده است iOS 14 حتی در صورت حذف اپلیکیشن‌ها، داده‌های مربوط به آن‌ها را نگه‌داری می‌کند.


کاربری به‌تازگی پستی طولانی در شبکه‌ی اجتماعی ردیت منتشر کرده است تا توضیح بدهد که iOS 14 چگونه ممکن است داده‌های کاربری را از حتی پس از حذف اپلیکیشن‌ها، نگه‌داری کند. او در پست خود مثالی با محوریت 9gag ارائه داد؛ اما ظاهرا این نوع رفتار به 9gag محدود نیست.

براساس گزارش GSMArena، کاربر ردیت متوجه شد داده‌های کاربران در iOS 14 روی کی‌چین‌های (Keychain) محلی ذخیره می‌شوند و زمانی‌که اپلیکیشن را مجددا نصب کنید، دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربر ردیت پس از حذف و نصب دوباره‌ی اپلیکیشن 9gag متوجه این موضوع شد. او می‌گوید پس از نصب مجدد 9gag، مستقیما در حساب کاربری خود لاگین شده و نیازی نبوده است که نام کاربری و رمز عبور را وارد کند.

ظاهرا حتی درصورتی‌که حساب خود را با iCloud Keychain همگام‌سازی نکنید، داده‌ها همچنان باقی می‌مانند و تنها راه برای خلاص شدن از این موضوع، این است که گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. البته بعدا که فایل بکاپ را ریستور کردید، داده‌ها مجددا ازطریق iCloud Keychain قابل ‌انتقال به گوشی شما هستند. کاربر ردیت این قابلیت سیستم‌عامل موبایل اپل را به‌ نوعی سوپرکوکی تشبیه کرد که امکان فرار کردن از آن وجود ندارد.

البته این موضوع بدین معنی نیست که داده‌های نگه‌داری‌شده روی دستگاه برای هدف ‌قرار‌ دادن کاربر با تبلیغات استفاده می‌شوند. در هر صورت آنچه کاربر ردیت اعلام کرد، از لحاظ حریم خصوصی نگران‌کننده است و امیدواریم اپل گزینه‌ای برای پاک‌سازی کامل داده‌های کاربران ارائه بدهد.

 

شنبه 2 اسفند 1399برچسب:, :: 1:54 ::  نويسنده : عباس قلیار

نیکلاس کوپرنیک  ‏ (۱۹ فوریه ۱۴۷۳ – ۲۴ مه ۱۵۴۳) ستاره‌شناس، ریاضیدان و اقتصاددانی لهستانی-آلمانی بود که نظریه خورشید مرکزی منظومه شمسی را گسترش داد و به صورت علمی درآورد. وی پس از سال‌ها مطالعه و مشاهده اجرام آسمانی به این نتیجه رسید که بر خلاف تصوری که کلیسا پشتیبان آن بود زمین در مرکز کائنات قرار ندارد، بلکه این خورشید است که در مرکز منظومه شمسی است و سایر سیارات از جمله زمین به دور آن در حال گردشند.

نظریهٔ انقلابی کوپرنیک یکی از درخشان‌ترین مستندسازی‌های عصر رنسانس است که نه فقط آغازگر ستاره‌شناسی نوین بود، بلکه دیدگاه بشر را دربارهٔ جهان هستی دگرگون کرد.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جهان امروز و آدرس tinle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: